sunnuntai 18. tammikuuta 2015

Eilisiä kirppislöytöjä

Olen nyt käynnyt pari kertaa jäähallin kirppiksellä ja alan vähitellen tottua paikkaan. Tai sitten oma kirppisvainu on taas aktivoitunut pitkän tauon jälkeen. Kävin aikoinaan säännöllisesti Valtterin kirppiksellä (melkein joka viikonloppu) ja suuri osa kotini sisustusta sekä osa omia ja ystävieni lasten vaatteita on sieltä kotoisin. Kun Valtteri sulki ovensa muutama vuosi sitten olin täysin koditon. Mistään ei löytynyt yhtä hyvää vastaavaa kirppistä. Sijainnin pitää olla keskeinen, myyjiä paljon ja aukioloaika aikainen (mielellään yhdeksältä alkaen, niin ehtii tehdä päivällä muutakin). Kesällä voi toki käydä pihakirppiksillä, siivouspäivätapahtumissa, kaupunginosakirppiksillä, Käpylän kiskan kirppiksellä ja Hietalahden kirpputorilla, mutta kaipasin jotain myös syksyyn, talveen ja alkukevääseen.


Nyt olen siis alkanut ystävystyä jäähallin kirppiksen kanssa ja tehdä löytöjä. Eilen löysin kaksi tavaraa, joita olen etsinyt jo kauan. Parasta oli Ikean puinen astiankuivausteline, jota ei enää valmisteta. Olen metsästänyt sitä muutosta lähtien ja olen niin iloinen, että bongasin sen eilen. Toinen nappilöytö oli sähkövatkain. Olen käyttänyt aikaisemmin äitini ikivanhaa vatkainta, joka alkoi muutama vuosi sitten savuta. Sen jälkeen olen vatkannut kaikki taikinat käsivoimin ja kakkuja ei ole oikein voinut tehdä. Joten mahtavaa löytää sähkövatkain, jota on käytetty vain kerran ja joka yhteenmuuton takia on myyjille tarpeeton. Nyt pääsen jälleen leipomaan kunnolla!

Muut löydöt eivät ole samanlaisia huippuja, mutta kivoja ja tarpeellisia kuitenkin. Kulmaviivain tulee tarpeeseen pihasuunnitelmia tehdessä, vanha oli jo hajonnut. Sisustuslehdet ovat aina mukavia, tykkään vanhoista puisista henkareista ja vanhoista lastenkirjoista, tuosta leffasta olen kuullut paljon hyvää, pöksyt menevät uudelle kummipojalle ja kangas varastoidaan tulevia tilkkupeittoja varten.


Astiankuivausteline pääsi heti töihin. Olen niin tyytyväinen, sopii kaikin puolin sekä tyylinsä että kokonsa puolesta. Ja keittiökin on heti siistimmän tuntuinen.

-O-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti