sunnuntai 2. heinäkuuta 2017

Juhannuksen nyhjää tyhjästä -kakkuja

Arvelin jo etukäteen, että isompi kummipoikani saattaisi haluta leipoa, kun olin juhannuksena kylässä. Ja olin oikeassa! Piti keksiä jotain helppoa, jota voisi tehdä kaapista löytyvistä aineksista ja joka valmistuisi nopeasti. Teimme siten mokkapalapohjan, jonka jokainen sai koristella oman makunsa mukaan. Mokkapalat on muuten parhaita reseptejä lasten kanssa leivottaessa. Kummipoika ja hänen veljensä saivat mitata aineita, kun taas minä vatkasin munat ja sokerit. Pojat sitten lisäsivät vuorotellen kuivat aineet sekä voi-maitoseoksen muna-sokerivaahtoon ja minä sekoitin.

Koristelussa pojat halusivat mahdollisimman makeaa eli kermavaahtoa, suklaakastiketta, kinuskikastiketta ja irtokarkkeja.


Minulle tuli väliin rahkakermaa, banaaniviipaleita ja vadelmahilloa, sekä päälle nektariinilohkoja.


Kummipojan äiti koristeli itselleen ja miehelleen kakun samoista aineksista kuin minä (miinus hillo).


Kakut syötiin hetkessä! Omin käsin koristelu lisäsi jo itsessään herkullista makua.

-O-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti